Puteţi depune o RECLAMAŢIE dacă consideraţi că v-a fost încălcat dreptul de liber acces la informaţie ?
Da, dar trebuie să o faceţi în cel mult 30 de zile de la comunicarea refuzului explicit sau tacit al instituţiei.
Reclamaţia trebuie adresată conducătorului instituţiei, iar acesta este obligat, ca în urma unei anchete administrative, să vă dea un răspuns în cel mult 15 zile de la înregistrarea plângerii.
Dacă reclamaţia dumneavoastră este întemeiată, răspunsul va conţine informaţiile de interes public solicitate iniţial şi va menţiona sancţiunile disciplinare aplicate funcţionarului vinovat.
Puteţi să vă adresaţi justiţiei dacă v-a fost lezat dreptul de liber acces la informaţie ?
Da, puteţi să o faceţi direct după aşteptarea răspunsului la solicitarea iniţială sau după răspunsul la reclamaţia administrativă.
Plângerea trebuie depusă la secţia de contencios administrativ a tribunalului în a cărei rază teritorială domiciliaţi sau în a cărei rază teritorială se află sediul instituţiei sau autorităţii publice împricinate, în termen de 30 de zile de la expirarea termenului legal de primire a răspunsului la solicitarea iniţială.
Instanţa poate obliga autoritatea sau instituţia publică să vă furnizeze informaţile de interes public solicitate şi să vă plătească daune morale şi/sau patrimoniale.
Dacă sunteţi nemulţumit de hotărârea instanţei, aceasta poate fi atacată prin recurs la Curtea de Apel. Decizia Curţii de apel rămâne definitivă şi irevocabilă.
Atât acţiunea depusă la prima instanţă, cât şi recursul de la Curtea de Apel sunt scutite de la plata taxei de timbru.
|